Sahabat Muslim !!! Inilah Tanda-tanda 100 Hari Sebelum Kematian, Baca Selengkapnya...

Orang yang bijaksana adalah orang yang senantiasa mengingati mati.
Ini adalah tanda pertama dari Allah SWT pada hambaNya dan hanya akan disedari oleh mereka yang dikehendakiNya. Walaupunbagaimanapun semua orang Islam akan memperoleh tanda ini, sama ada mereka sedar dengan kata lain tidak sahaja.


Tanda-tanda 100 hari sebelum kematian

100 hari sebelum kematian

Tanda ini akan berlaku lazimnya selepas waktu Asar. Semua tubuh ia itu dari ujung rambut jadi ke ujung kaki akan mengalami getaran dengan kata lain seakan-akan menggigil. Misalnya semacam jika di perhatikan dengan cermat kami akan merasakan daging itu seakan-akan bergetar.
Baca Juga : Begini Agar Tidak Menyesali Jodoh Pilihan Anda

Tanda ini rasanya lazat dan untuk mereka yang sedar dan berdetik di hati bahawa mungkin saja ini adalah tanda mati jadi getaran ini akan berhenti dan hilang selesai kami sedar akan keberadaan tanda ini.

Untuk mereka yang tidak di beri kesedaran dengan kata lain mereka yang amblas dengan kesenangan tanpa ada pikirkan soal kematian, tanda ini akan lenyap begitu sahaja tanpa ada sebarang manfaat. Untuk yang sedar dengan kehadiran tanda ini jadi ini adalah peluang terbaik untuk memanfaatkan saat yang ada untuk buat persiapan diri dengan amalan dan urusan yang akan dibawa dengan kata lain ditinggalkan setelah mati.

• Tanda 40 hari sebelum hari mati.

Tanda ini pasti akan berlaku setelah saat Asar. Bahagian pusat kami akan berdenyut-denyut. Pada saat ini daun yang terdaftar nama kami akan gugur dari pokok yang letaknya diatas Arash Allah SWT. Jadi malaikat maut akan mengambil daun itu dan mula membikin persediaannya ke atas kita, antaranya adalah ia akan mula ikuti kami sepanjang masa.

Akan berlangsung malaikat maut ini akan menunjukan wajahnya sekilas lantas dan jika ini berlangsung, mereka yang dipilih ini akan rasakan seakan-akan bimbang saat itu juga.

Mengenai malaikat maut ini wujudnya hanya seorang tetapi kuasanya untuk mencabut nyawa adalah bersamaan dengan jumlah nyawa yang akan dicabutnya.

• Tanda 7 hari.

Mengenai tanda ini akan diberikan hanya pada mereka yang diuji dengan musibah kesakitan dimana orang sakit yang tidak makan lewat cara tiba-tiba ianya berselera untuk makan.

• Tanda 3 hari.

Pada saat ini akan merasa denyutan di bahagian tengah dahi kami iaitu di antara dahi kanan dan kiri. Jika sinyal ini dapat dikesan jadi berpuasalah kami selepas itu supaya perut kami tidak mengandungi tidak sedikit najis dan ini akan memudahkan masalah orang yang akan memandikan kami kelak. Saat ini dapat mata hitam kami tidak akan bercahaya lagi dan untuk orang yang sakit, hidungnya akan perlahan jatuh dan ini dapat dikesan jika kami memandangnya dari bahagian segi. Telinganya akan layu di mana bahagian hujungnya akan beransur-ansur masuk kedalam. Telapak kakinya yang terlunjur akan perlahan jatuh ke depan dan sulit ditegakkan.

• Sinyal 1 hari.

Bakal berlaku setelah saat Asar dimana kami akan rasakan satu denyutan di samping belakang iaitu di lokasi ubun-ubun dimana ini mengisyaratkan kami tidak akan pernah untuk menjumpai saat Asar esok harinya.

• Sinyal akhir.

Bakal berlaku kondisi dimana kami akan rasakan satu kondisi sejuk di bahagian pusat dan ianya akan turun ke pinggang dan selanjutnya akan naik ke bahagian halkum. Saat ini sebaiknya kami makin mengucap kalimah syahadah dan berdiam diri dan menanti kehadiran malaikat maut untuk menjemput kami kembali pada Allah SWT yang telah menghidupkan kami dan saat ini akan mematikan juga.

Wallahua’lam..

“Demi MASA! Sebenarnya manusia itu dalam kerugian, kecuali
(1) beberapa orang yang beriman, (2) dan yang beramal soleh
(3) dan yang berpesan2 pada kebenaran (4) dan yang berpesan2 pada kesabaran”.
~Surah Al-‘Asr.

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel